And I don't even miss you at all

Jag köpte en hatt idag. Den påminner om den Devendra Banhart har på bilden nedan. Jag är nöjd. Jag köpte en väska också. Jag har kommit på en sak, mitt i allt stråkande i affärer, jag är ganska nöjd. Jag tror att jag är en människa som kan vara nöjd med ganska lite. Som til exempel, om jag ska till exempel köpa en väska, då går jag bara in i en affär, tar en väska som inte är jätteful, tänker inte så mycket, köper den, och sedan är jag nöjd förutsatt att den inte går sönder. Det kan tyckas vara ett otroligt dumt sätt att konsumera på, men så länge jag håller mig nöjd så är det väl ingen fara. En annan sak är också pengar, att jag är bra på att göra bort med pengar så fort jag får dem, saken är väl den att jag vet att om jag inte köper den ena saken, kommer jag köpa något annat lika värdelöst om några dagar så då känns det bara idiotiskt att vänta. Jag kan ha fel, jag kanske skulle må bra av att spara mina pengar, men jag vill ändå inte ha något. DÄR SER NI! Jag tänker bry mig lika lite som jag gör nu om pengar och konsumtion, sluta vara missnöjd med något som jag inte kan ändra på, och vara otroligt jävla lycklig att jag lever. Att säga något annat skulle kännas otroligt bortskämt. Kärlek till allt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh, blir glad av att läsa det där!

Hoppas du mår fint och att vi ses snart :)



/Frida

2008-06-23 @ 07:36:54
URL: http://chelseahotel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0