You looked happy. Happy with a secret.

Väntar, väntar, väntar....

Jag hatar känslan av att vänta på något fast man inte riktigt vet vad det är man är väntar på. Antagligen är det väl så att människor inte kan bli nöjda, får vi något vill vi ha något annat. Något som tydligen är bättre än det man redan har. Jag känner mig otroligt bortskämd. Jag blir äcklad av alla som klagar. Men man får väl klaga antar jag, annars har man inget att drömma om. Men jag tror ändå att jag är en ganska optimistisk person när det kommer till kritan. (Trevligt uttryck förresten). Jag drömmer. Jag drömmer nog nittiosex procent av min tid. Jag drömmer om allt jag ska göra, när jag är snygg, smart och lycklig. Det känns så fånigt när man tänker efter, men jag drömmer faktiskt inte bara. Jag gör saker också, som idag, idag har jag skickat två mail, ett till Conor Obersts bokningsagent och skrivit att vi vill vara förband om han kommer till Sverige, och till en folk klubb i London vid namn Blue Flowers med en förfrågan om att spela där. Och jag älskar den egenskapen hos mig själv, att jag gör saker - även om de är skitdumma och även om det inte händer någonting. Även om bokningsagenten inte svarar, även om klockan tickar och jag bara drömmer mig bort. Då har jag i alla fall försökt att komma närmre det där som inte är gripbart men ändå så verkligt i mitt huvud och det räcker bra just nu.


image8

Män som vrålar av Nanna Johansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0